De ce mananca oamenii greieri si alte insecte

De ce mănâncă oamenii greieri?

Oamenii au folosit greierii ca sursă de hrană în multe părți ale lumii de mii de ani. De fapt, scripturile biblice care datează din secolul al III-lea până în secolul I î.Hr. menționează consumul de greieri.

În Africa, Asia și America Latină, consumul de insecte face parte din culturile tradiționale. Oamenii folosesc aproximativ 2.100 de specii de insecte pentru hrană, greierii fiind cea mai comună sursă de hrană pentru insecte la nivel mondial. Insectele sunt o sursă ieftină, durabilă și ușor de produs de nutrienți și sunt deosebit de bogate în proteine.

Oamenii mănâncă cel mai frecvent greieri în țările cu resurse insuficiente, unde mulți oameni se confruntă cu insecuritatea alimentară și alte surse animale de proteine, cum ar fi bovinele, păsările de curte și peștii, sunt rare. Cercetările arată că oamenii din țările occidentale nu sunt pe deplin confortabili să mănânce insecte, deoarece au tendința de a vedea insectele ca fiind necurate sau potențial periculoase.

Cu toate acestea, mai mulți oameni au început să accepte consumul de greieri în Europa, Statele Unite și Canada, deoarece companiile alimentare au creat produse pe bază de greieri ușor de utilizat, cum ar fi pudrele proteice și batoanele proteice. Mâncarea insectelor este o practică care datează de mii de ani. Este mai frecventă în anumite părți ale lumii, cum ar fi Africa și Asia, dar devine din ce în ce mai acceptată și în alte țări.

Beneficiile consumului de greieri

Există o serie de beneficii ale consumului de greieri.

  • Greierii pot oferi beneficii pentru sănătate și oferă o sursă de proteine ​​mai durabilă și mai ecologică decât alte surse de proteine ​​de origine animală.
  • Greierii sunt bogati in proteine

Principalul motiv pentru care oamenii folosesc greierii ca sursă de hrană este că sunt bogați în mulți nutrienți, în special proteine .

De fapt, o analiză din 2020 a constatat că majoritatea greierii comestibili au un conținut mai mare de proteine ​​decât sursele mai comune de proteine ​​​​de origine animală, cum ar fi capra, puiul și carnea de porc ( 1 sursă de încredere ).

Analiza a constatat că organismul poate digera o proporție puțin mai mică de proteine ​​din greieri decât din ouă, lapte sau carne de vită. Cu toate acestea, a arătat, de asemenea, că organismul a digerat proteinele de greier mai bine decât sursele populare de proteine ​​pe bază de plante, cum ar fi orezul și porumbul.

Greierii au un exoschelet dur care conține chitină, un tip de fibră insolubilă care este greu de digerat. Acesta este motivul pentru care digestibilitatea proteinei de greier variază. Când exoscheletul este îndepărtat, digestibilitatea proteinelor din greieri crește dramatic.

Studiile arată că pulberea de proteine ​​​​de greieri conține aproximativ 65,5% proteine, iar greierii adulți furnizează 13,2-20,3 grame de proteine ​​per porție de 100 de grame.

Interesant este că unele specii de greieri sunt surse complete de proteine, ceea ce înseamnă că conțin toți cei nouă aminoacizi esențiali în proporții ideale. Altele sunt surse incomplete de proteine ​​din cauza nivelurilor lor scăzute de aminoacizi precum triptofanul și lizina. Atâta timp cât dieta ta conține mai multe surse de proteine, nu trebuie să fii prea preocupat de a obține cantități adecvate de aminoacizi, deoarece aceștia sunt disponibili în multe alimente. Oricum, greierii sunt bogati in proteine. Prin urmare, produsele pe bază de greier, cum ar fi pudrele proteice și batoanele proteice, v-ar beneficia dacă doriți să creșteți aportul zilnic de proteine .

Greierii sunt o sursă bună de vitamine, minerale și fibre

Pe lângă proteine, greierii sunt bogati în mulți alți nutrienți, inclusiv grăsimi, calciu, potasiu, zinc, magneziu, cupru, folat, biotină , acid pantotenic și fier.

Un studiu a constatat că conținutul de fier al greierii era cu 180% mai mare decât cel al cărnii de vită. În plus, greierii erau mai mari în calciu și vitamina B riboflavină decât produsele din carne precum puiul, porcul și vită.

În plus, greierii sunt o sursă bogată de fibre, un nutrient de care lipsesc alte surse de proteine ​​animale. Studiile arată că conținutul de fibre al greierii poate fi de până la 13,4% într-o porție de 100 de grame. În plus, greierii furnizează grăsimi, mai ales sub formă de acizi grași polinesaturați . Studiile au legat aceste beneficii pentru sănătate, inclusiv îmbunătățiri ale factorilor de risc pentru boli de inimă.

Alternativă proteică ecologică

Creșterea insectelor, cum ar fi greierii pentru hrană, poate fi mai durabilă și mai ecologică decât creșterea animalelor precum pui, porci și vite. De exemplu, un studiu a constatat că puii de carne au fost asociați cu emisii de gaze cu efect de seră cu 89% mai mari decât greierii, pe unitatea de proteine ​​comestibile produse.

Potrivit Organizației Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO), animalele reprezintă 14,5% din toate emisiile globale de gaze cu efect de seră. Reducerea consumului de carne roșie și înlocuirea acestuia cu opțiuni mai durabile, cum ar fi proteinele de insecte sau plante, este o modalitate inteligentă de a ajuta mediul

Creșterea insectelor ar putea ajuta, de asemenea, la reducerea risipei de alimente dacă fermierii aleg să hrănească insectele cu deșeuri alimentare . Includerea insectelor ca parte a dietei poate ajuta țările industrializate să creeze un sistem alimentar mai durabil și să reducă emisiile de gaze cu efect de seră.

Poate aduce beneficii sănătății intestinale

Unele cercetări sugerează că chitina, fibra insolubilă găsită în greieri, poate fi benefică pentru sănătatea intestinului. Chitina poate acționa ca un prebiotic , promovând creșterea bacteriilor benefice în intestin.

Un mic studiu din 2018 care a inclus 20 de persoane sănătoase a constatat că consumul a 25 de grame de pudră de greieri pe zi timp de 2 săptămâni a dus la creșterea creșterii bacteriilor intestinale benefice și la reducerea markerilor inflamatori.

În studiu, Bifidobacterium animalis, o tulpină benefică de bacterii intestinale, a crescut de 5,7 ori. În același timp, factorul de necroză tumorală alfa (TNF-α), care este legat de afecțiuni inflamatorii intestinale, a fost redus la persoanele care au consumat pudră de greieri, comparativ cu persoanele care au urmat o dietă de control.

Aceste descoperiri sugerează că consumul de greieri poate aduce beneficii sănătății intestinale. Cu toate acestea, cercetările sunt limitate în acest moment, iar oamenii de știință trebuie să facă mai multe studii pentru a înțelege pe deplin modul în care consumul de greieri poate afecta sănătatea intestinală.

Greierii sunt o sursă bună de proteine, grăsimi, vitamine, minerale și fibre și pot ajuta la promovarea sănătății intestinale. În plus, ar putea fi o sursă de proteine ​​mai ecologică decât alte proteine ​​animale, cum ar fi puiul.

Există riscuri să mănânci greieri?

Chiar dacă greierii oferă o serie de beneficii potențiale pentru sănătate, mulți consumatori din țările occidentale rămân sceptici față de produsele alimentare pe bază de greieri din cauza preocupărilor legate de siguranță. După cum am menționat mai sus, insectele au fost folosite în siguranță ca hrană de mii de ani și sunt consumate în mod obișnuit în multe părți ale lumii.

În plus, cercetările limitate sugerează că consumul de produse pentru cricket, cum ar fi pudra de proteine ​​​​de greier, este sigur și nu provoacă efecte adverse asupra sănătății persoanelor sănătoase.

Dar consumul de insecte poate veni cu alte probleme de siguranță.

De exemplu, studiile sugerează că persoanele care sunt alergice la crustacee sau la acarieni ar putea avea și reacții alergice atunci când mănâncă insecte.

Cu toate acestea, în prezent există o lipsă de cercetare în acest domeniu, iar oamenii de știință trebuie să facă mai multe studii pentru a înțelege pe deplin potențialul de reacții alergice legate de consumul de insecte. Unii cercetători avertizează că insectele precum greierii pot acționa ca purtători de agenți patogeni care ar putea infecta oamenii și animalele.

Într-un studiu din 2019, cercetătorii au analizat mostre de insecte din 300 de ferme de insecte de uz casnic și magazine de animale de companie din Europa Centrală, inclusiv 75 de ferme de greieri. Studiul a găsit paraziți în mai mult de 81% din fermele de insecte. În 30% dintre aceste cazuri, cercetătorii au descoperit paraziți care ar putea provoca boli la oameni.

Acest lucru nu înseamnă neapărat că consumul de insecte este periculos. Pur și simplu subliniază că, la fel ca și mâncarea de animale, consumul de insecte are potențialul de a vă îmbolnăvi. Prin urmare, fermele de insecte ar trebui să implementeze reguli stricte de siguranță dacă produc greieri pentru hrană.

În general, oamenii de știință trebuie să facă mai multe cercetări pentru a înțelege mai bine riscurile potențiale ale consumului de insecte precum greierii. Chiar dacă oamenii din întreaga lume consumă insecte în siguranță, există o lipsă de cercetare cu privire la riscurile potențiale ale consumului lor. Oamenii de știință trebuie să facă mai multe studii de înaltă calitate pentru a determina siguranța consumului regulat de greieri. Greierii sunt foarte hranitori și la prețuri accesibile, motiv pentru care oamenii îi mănâncă în multe zone ale lumii.

Greierii sunt o sursă bună de proteine, grăsimi, vitamine, minerale și fibre și pot aduce beneficii sănătății intestinale. În plus, sunt o opțiune proteică mai ecologică decât alte proteine ​​de origine animală, cum ar fi carnea de pui sau de vită. Cu toate acestea, consumul de insecte poate prezenta riscuri potențiale pentru sănătate, cum ar fi reacții alergice și contaminarea cu agenți patogeni. Din acest motiv, ar trebui să achiziționați produse de cricket numai din surse de încredere.

Dacă sunteți interesat să încercați produse pentru cricket, luați în considerare o pudră proteică pe bază de greier sau batoane proteice de la mărci precum hi! sau EXO de pe eMag.

Cât de utilă a fost această pagină ?

Faceți click pe stele pentru evaluare!

Rata medie 5 / 5. Voturi: 1

Niciun vot până acum, evaluează pagina !