Se epuizeaza proviziile pentru masini electrice

Se epuizează proviziile pentru mașini electrice

Se epuizează proviziile pentru industria mașinilor electrice

  • Producătorii de mașini se luptă să producă suficiente vehicule electrice pentru a satisface cererea.
  • Acest lucru se datorează parțial lipsei de semiconductori, cauzată de impactul COVID-19 asupra lanțurilor globale de aprovizionare.
  • Acest lucru ar putea afecta obiectivele naționale de eliminare treptată a mașinilor pe benzină și diesel.

Oamenii ar putea avea nevoie să ia în considerare mai des transportul în comun sau să caute forme alternative de transport pentru a menține drumul la zero emisii de carbon.

Foaia de parcurs pentru înlocuirea mașinilor de modă veche care emit carbon cu vehicule electrice este bine dezvoltată – cel puțin în teorie. Toți marii producători de mașini (și chiar unii dintre cei mai mici ) se angajează public în fața electrică.

Dar chiar cumperi o mașină electrică nouă? Asta e cu totul alta chestiune.

Volkswagen, cel mai mare producător de mașini din lume, a anunțat recent că a epuizat vehiculele electrice în SUA și Europa pentru restul anului 2022. E-Transit de la Ford s-a vândut chiar înainte de a începe să le producă.

Chiar și cea mai simplă versiune (specificație inferioară) a vehiculului Tesla Model 3 nu va fi livrată acum, ci peste un an , în ciuda faptului că compania este capabilă să producă cele mai mari volume de producție din lume – totul din unei opriri recente a producției în China.

Întoarceți ceasul înapoi în 2019, exact când revoluția vehiculelor electrice începea cu adevărat în ceea ce privește cifrele de vânzări, iar Tesla avea stocuri de mașini în Marea Britanie pe care le putea livra clienților în câteva zile. Acum, chiar dacă pot produce mult mai multe vehicule, probabil că veți aștepta mult timp pentru livrarea uneia nouă.

Deocamdată, atunci, șoferii care aspiră să dețină un vehicul electric nou-nouț se vor lupta să avanseze. La fel vor face și acele guverne care au planuri să interzică vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel. În Norvegia, de exemplu, o interdicție urmează să intre în vigoare în 2025; în Marea Britanie, este 2030 .

Aceste obiective se bazează în mare parte pe ciclul obișnuit de înlocuire a vehiculelor . Și pentru ca vehiculele vechi să fie înlocuite cu altele noi, oferta trebuie să fie la un nivel care să le poată completa pe cele casate, precum și să permită o anumită creștere a cererii.

În acest moment, pur și simplu nu există suficiente vehicule electrice care să răspundă acestei cereri. Sunt implicat în cercetările în curs de desfășurare privind modul și când diferitele firme își înlocuiesc vechile vehicule cu motor cu ardere internă cu altele electrice – iar unul dintre barierele majore pare să fie aprovizionarea cu acestea. Țintele guvernamentale pentru drumurile pline de vehicule electrice pot părea în curând nerealiste fără speranță.

Sfarsit de drum?

Deci, ce a mers prost? Pentru început, în primele zile ale vehiculelor electrice, producătorii își jucau cărțile în siguranță. Aceasta era o lume nouă și necunoscută pentru ei și nu era clar dacă alte tehnologii concurente ( cum ar fi energia cu hidrogen ) ar putea fi mai populare în rândul consumatorilor. Dar bateriile au câștigat, iar cererea consumatorilor – ajutată de acele planuri de a interzice benzina și motorina – a crescut.

Problemele actuale au fost cauzate parțial de COVID-19 care afectează lanțurile globale de aprovizionare și de lipsa semiconductorilor, o componentă vitală a vehiculelor moderne.

În primăvara anului 2022, Tesla a fost nevoită să-și închidă fabrica din Shanghai timp de trei săptămâni din cauza blocajelor din China. Înainte de asta, producea în jur de 2.000 de mașini pe zi pentru piețele asiatice și europene, așa că este posibil să fi pierdut producția de aproximativ 42.000 de vehicule.

Acest lucru echivalează cu aprovizionarea de aproximativ trei luni pentru o piață precum Marea Britanie. Și tocmai când a redeschis fabrica, a trebuit să reducă producția din cauza problemelor lanțului de aprovizionare.

Acest lucru se datorează faptului că Tesla nu face toate piesele pentru a construi mașinile într-o singură fabrică (deși produce mai mult decât media industriei ), astfel încât fabricile care furnizează Tesla se închid și ele din cauza blocajelor, piesele necesare nu ajung. CEO-ul Elon Musk a sugerat acum că compania sa ar putea înceta să primească comenzi, spunând pentru Financial Times: „Frustrarea pe care o vedem de la clienți este că nu le putem obține o mașină”.

El a adăugat: „De fapt, probabil că vom înceta să luăm comenzi după o anumită perioadă de timp, deoarece o parte din timp este la un an.”

Din nou, cu siguranță nu doar Tesla este afectată. Problemele cu semiconductoarele sunt în curs de desfășurare și multe vehicule sunt expediate fără caracteristici sau parcate în câmpuri în așteptarea pieselor .

Aceste restanțe vor dura mult timp pentru a se elimina și vor fi o durere de cap majoră pentru toți cei implicați. Producătorii și clienții vor fi frustrați, în timp ce politicienii care se bazează pe vehiculele electrice pentru viitorul politicii de transport ar putea avea nevoie să își ajusteze așteptările și cerințele.

Cel mai important, situația actuală este o lovitură teribilă pentru eforturile globale de reducere a emisiilor de carbon și de a face față schimbărilor climatice.

Împingerea țintelor importante asupra vehiculelor rutiere ar putea fi catastrofală pentru planetă, dar încă avem nevoie de vehicule. S-ar putea să fie acum nevoiți să utilizăm mai puține mașini prin mai multă circulație în comun sau să căutăm forme alternative de transport și chiar să transformăm mașinile mai vechi în electrice. Dacă nu o facem, drive-ul către net-zero ar putea rula în curând pe gol.

 

Cât de utilă a fost această pagină ?

Faceți click pe stele pentru evaluare!

Rata medie 5 / 5. Voturi: 69

Niciun vot până acum, evaluează pagina !